چای آلو سبز (매실 차 | maesilcha)

تاریخ ارسال : 1400/01/05

ماه های گرم تابستان آلوهای سبز (یا مسیل) که میوه درختان آلو است و در سراسر کره و آسیای شرقی می باشد درختان در ابتدای تابستان میوه می دهند ، بنابراین به محض اینکه می بینید سبد این آلوهای کوچک سبز در بازارها ظاهر می شود .

 

چای آلو سبز

چای آلو (梅實茶) است یک چای کره ای ساخته شده آلو به طور کلی از اختلاط چای سبز آلو با آب سرد یا گرم تهیه می شود. بعضی اوقات چای آلو را از عصاره آلو تهیه می کنند.آلو را آسیاب می کنند ، با مقدار کمی آب مخلوط می کنند ، با پارچه گل مایع از مایع فشرده می کنند و سپس در آفتاب خشک می کنند. چای آلو که با (آلو دودی) تهیه می شود ، که معمولاً به آن اهماچا می گویند.چندین روش مختلف برای تهیه چای آلو سبز وجود دارد ، اما محبوب ترین روش استفاده از تخمیر برای تبدیل آلو به یک شربت مسیل غلیظ و شیرین است. در شکل شربت آن ، می توانید گل مینا را در طول سال ذخیره کنید بدون اینکه نگران باشید که آیا آلو تازه در دست دارید.

فواید چای آلو

در میان اثربخشی چای آلو ، شناخته شده ترین اثر برای سوهاضمه مفید است گفته می شود که طعم ترش آلو سیستم هضم را تحریک می کند و باعث ترشح داروی گوارشی می شود که گفته می شود برای سو هاضمه موثر است. این ماده همچنین ترشح آب معده را تقویت و عادی می کند ، بنابراین گفته می شود برای اضافه بار اسید معده و سوزش معده موثر است.
چای آلو گفته شده است که در تسکین درد ناشی از مواد سمی مانند مسمومیت غذایی و ناراحتی معده موثر است، و اثر سم زدایی قدرتمند است. گفته می شود که برای از بین بردن مواد سمی مفید است زیرا حاوی مقدار کمی اسید پیکریک در چای آلو است.دارای اثرات ضدعفونی کننده و ضد حشره کش است. گفته می شود اگر عصاره آلو مصرف کنید ، روده های شما برای مدت کوتاهی اسیدی می شوند و باکتری های روده شما نمیتوانند زنده بمانند.علاوه بر خستگی از اثر چای آلو ، بهبود عملکرد کبد ، مراقبت از پوست ، اثر خوبی در بهبود وضعیت اساسی است.

 
 

 

چای گل داودی(국화 차 | gukwacha)

تاریخ ارسال : 1400/01/05

국화 차

 

چای گل داودی


گل داودی "Bonchogangmok (本草綱目)" اگر به مدت طولانی مصرف شود ، برای خون مفید است ، بدن را سبک می کند و به زبیایی پوست و جلوگیری از پیری  می شود معده ،به روده کمک می کند و اندام را یکنواخت می کند. علاوه بر این ، در برابر سرماخوردگی ، سردرد و سرگیجه بسیار مناسب است.چای گل داودی یک نوشیدنی محبوب (و فوق العاده زیبا) کره ای است که به دلایل زیادی مورد علاقه مردم است. برای تهیه این چای بسیار جذاب بصری ، گلهای خشک شده به مدت چند ماه در عسل غوطه ور می شوند و سپس با آب داغ دم می کنند ، یک چای سبک و کمی شیرین پر از شکوفه های گل تولید می کنند.این چای هم خوشمزه و هم سرگرم کننده است ، در ماه های سردر زمستان و در حالی که سرماخوردگی بیداد می کند بسیار مورد توجه قرار می گیرد. یا اگر نوشیدن چیز زیبا باعث ایجاد احساس عالی در شما می شود  یک فنجان چای گل داودی برای خود بریزید و یک نوشیدنی کره ای را تجربه کنید که دوست ندارید آن را از دست بدهید.

مواد تشکیل دهنده چای

گل داوودی گل داوودی چنین اثر دارویی دارد.زیرا حاوی ویتامین A ، ویتامین B1 ، کولین ، استاكیدرین و آدنین است كه برای بازیابی عملکرد چشم و كبد در میان مواد گل داودی مفید است .گلها : اسید تری متیل سیکلونوکلئیک ، اسید کربوسیلیک و استین.برگها / ساقه ها : حاوی ترکیبات آدنین و کولینستاسیدرین است ، بنابراین به ویژه برای نام یانگان موثر است.  این ماده حاوی رنگدانه های زرد کرایزانتمین ، روغن ضروری ، آدنین ، کولین ، آمینو اسید ، ویتامین ها و فلاونوئید است.

 

نحوه نوشیدن چای گل داودی

2-3 گل داوودی را در یک فنجان (150 میلی لیتر) از آب 80-85 درجه سانتیگراد شناور کنید ، حدود 1 دقیقه  یک قاشق عسل را اضافه کنید و می توانید طعم متفاوتی بچشید.
                                                                        

چای جینسینگ(인삼차 ,Ginseng)

تاریخ ارسال : 1400/01/05

چای جینسینگ هیچ برگ چای ندارد ، اما در عوض از ریشه جینسینگ ، همراه با میوه عناب و شاه بلوط کره ای تهیه می شود.

چای جینسینگ

چای جینسینگ یا insam-cha ( 인삼차 ؛人蔘 茶insam به زبان جینسینگ و cha به معنی چای است) ، یک چای سنتی کره ای که با جینسینگ تهیه میشود. در حالی که آن را چای  نامند . جینسینگ حاوی برگ چای نیست .از ریشه گیاه جینسینگ ساخته می شود. جینسینگ یک گیاه چند ساله است که از ریشه معطر Panax Ginseng Meyer مشتق شده است ، همچنین به عنوان جینسینگ کره ای شناخته می شود. جینسینگ در جنگلهای سایه دار خنک و مرطوب رشد می کند. این یک گیاه رشد کند دارد و کشت آن دشوار است.  چهار تا شش سال طول می کشد تا ریشه آماده برداشت شود.

 

فواید چای جینسینگ برای سلامتی

دو نوع جینسینگ - آسیایی (از چین و کره) و ریشه جینسینگ آمریکایی وجود دارد. جینسینگ کره ای یا آسیایی از انواع گرم تری برخوردار است ، در حالی که جینسینگ آمریکایی در طبیعت خنک می شود. در حالی که گفته می شود جینسینگ آمریکایی برای مدت طولانی تری برای مصرف بدن بی خطر است ، جینسینگ کره ای نباید برای مدت زمان طولانی به صورت روزانه مصرف شود. خواص درمانی ریشه جینسینگ را وجود مواد شیمیایی طبیعی به نام جینسنوزید می دانند. این مواد شیمیایی به عنوان خاصیت ضد اکسیداتیو ، ضد التهاب و شل کنندگی عروق شناخته شده اند. به همین دلیل کره ای ها به طور سنتی از عصاره های جینسینگ برای تجدید روح و روان و بهبود وضعیت کلی زندگی خود استفاده می کنند.

 

 

 

چای اومیجا(Omija-cha,오미자)

تاریخ ارسال : 1400/01/04

این چای جوانه های چشایی شما را به شور و هیجان می اندازد. مزه آن تلخ ، شیرین ، ترش ، شور و تند است. توت خشک ماگنولیا ماده اصلی تشکیل دهنده این چای است.

           

اومیجا چیست؟

Omija (오미자 ، 五味子) در کره ای به معنای واقعی کلمه "پنج توت طعم دار" است. دلیل این امر این است که این توت ها به 5 طعم مختلف یعنی ترشی ، شیرینی ، تلخی ، تندی و شوری می دهند. عطر و طعم های پیچیده ، هرکسی به تنهایی طعم اومیا را نمی داند. در فرهنگ های دیگر ، omija به عنوان توت schisandra ، توت schizandra و توت ماگنولیا شناخته می شود.

فواید اومیجا

از امیجا نیز معمولاً در طب شرقی استفاده می شود.عملکرد کلیه و کبد را بهبود ببخشید،برای گردش خون مفید باشد،افزایش مقاومت در برابر بیماری و استرس،زیبایی پوست مزایای توت همچنین به منظور تقویت مقاومت طبیعی بدن در برابر فشار روانی ، پشتیبانی از استقامت ذهنی و افزایش کارایی متابولیسم (یعنی توانایی بدن در استفاده از مواد مغذی ذخیره شده) نیز عمل می کند.

          

            

چای یوجا(Yuja tea,유자차)

تاریخ ارسال : 1400/01/04

کره یوجا چا (چای یوزا) یک چای سنتی کره ای است که با مرکبات و عسل تهیه می شود. ماده اصلی چای یوجا میوه یوجا است ، یک میوه مرکبات که از رنگ سبز مایل به زرد (مانند لیمو مشابه) تا نارنجی روشن متغیر است. رسیده ترین و بهترین میوه نارنجی رنگ است. طعم و مزه آن تا حدودی به گریپ فروت تارت شباهت دارد ، اگرچه باید بتوانید رد پای نارنجی نارنگی میوه را نیز تشخیص دهید. اگر بتوانید مرکبات یا یوزوی تازه پیدا کنید ، تهیه یوجا چای کره ای در خانه بسیار آسان است. اگر یوجا تازه پیدا نکردید ، می توانید از یوجا چونگ ( مارمالاد چای مرکبات ) که در بسیاری از مواد غذایی آسیایی و تقریباً در همه بازارهای کره یافت می شود .

 چای سیترون کره ای( 유자차,Yuja tea)

چای از برگهای چای لطیف ، معطر و گوارای گیاه بوته تهیه شده و از باغهای چای عظیم جهان جمع شده است. مردم از چای به اشکال مختلف لذت می برند ، چه چای ماسالا باشد یا چای سیاه ، چای یخ یا چای سبز گیاهی. اما جیب هایی از این کره خاکی وجود دارد که چای فقط یک نوشیدنی نیست بلکه یک فنجان پر از سلامتی و طبیعت است. یکی از این سرزمین ها کره است که معنای چای کمی متفاوت است.چای مرکبات کره ای یکی از این نسخه ها است که از این سرزمین نشات گرفته است ، اما در سراسر جهان دوست دارد.چای مرکبات کره ای به عنوان یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان محبوبیت بیشتری پیدا کرده است. محبوبیت در طعم و مزایای سلامتی میوه مرکبات است که ماده اصلی این چای است. این نوشیدنی سالم و خوشمزه به دنبال آن تاریخچه ای دارد .چای یوجا اخیراً در حال تجدید حیات است زیرا کره ای ها و دیگران به دنبال یک سبک زندگی سالم هستند. از آنجا که ویتامین c ممکن است مبارزه با سرما خوردگی و آنفولانزا، این چای در ماه های زمستان بسیار محبوب است. در واقع ، یوجا چا کره ای به عنوان داروی سرماخوردگی و آنفولانزا به بازار عرضه می شود. با این حال ، دلایل زیادی برای نوشیدن آن وجود دارد که فراتر از کمک آن در دفع بیماری های زمستانی است ، زیرا کاملاً خوشمزه و رفع کننده تشنگی است. همچنین گفته می شود که به سو هاضمه کمک می کند ، سرفه را سرکوب می کند و حتی خماری را برطرف می کند.

 

درباره میوه یوجا (یوز)

یوزو نوعی مرکبات است که در آسیا کشت می شود. در اصل تصور می شود که این میوه در چین و تبت ، ترکیبی از یک پرتقال ماندارین و  ichang papeda ، مرکبات مستطیل ، سبز و مستطیلی نیز بومی این منطقه رشد کرده باشد. بیشتر یوزوها هنوز در آسیا کشت می شوند ، اگرچه تولیدکنندگان شروع به کاشت این میوه در سایر نقاط جهان در مقیاس کوچک کرده اند.برخلاف سایر مرکبات ، این گیاه در بوته هایی که دارای خارهای تیز هستند ، رشد می کند و برداشت محصول را سخت می کند ، بنابراین قیمت این میوه بالاتر از سایر مواد مشابه است. بیشتر میوه های یوزو به اندازه یک مشت کوچک بالغ می شوند ، هرچند که اندازه آنها به اندازه یک گریپ فروت نرم یا بزرگ شناخته شده است.

انواع

انواع مختلفی از یوزو وجود دارد ، اگرچه تنها گونه رایج است که در ایالات متحده یافت می شود. هانا یوزو یک نوع تزئینی مرکبات است که برای گلهای با بوی شیرین استفاده می شود اما نه مزه و آب میوه است. در ژاپن می توان یوکو یافت ، نوعی یوزو که فقط در آنجا رشد می کند و نادر است و در دهه 1970 به خطر می افتد. یوزو پوستی پر دست انداز شیر یا شیشی یوزو نامیده می شود و طعم آن در همان خط میوه معمولی است. دانگیوجا ، نوعی پوملو که در کره کاشته می شود ، اغلب با یوزو اشتباه گرفته می شود.

 


صفحه 3 از 4