چای سفیدWhite Tea

تاریخ ارسال : 1400/01/07

چای سفید نوعی چای است که طعم لطیف دارد و به طور طبیعی کافئین کمی دارد. در ابتدای فصل برداشت می شود و از جوانه ها و برگ های جدید تشکیل شده است. چای سفید نام خود را از فاز سفید برگ های جوان گرفته است که به محافظت از رشد جدید گیاه چای در برابر حشرات کمک می کند. از آنجا که هر ساله برای مدت کوتاهی دست برداشت می شود، گرانترین چای سفید نسبت به سایر چایها است.

                      

 

چای سفید

چای سفید از برگهای چای جوان و بهاری تشکیل شده است که به طور سنتی در استان فوجیان چین رشد می کنند. این چای خشک به دلیل برگها و جوانه های پژمرده کوچک که کمی مبهم به نظر می رسند ، معروف است. هنگام دم کشیدن ، به طور معمول رنگ آن طلای کمرنگ و رایحه ای گل است. بسته به نوع چای سفید ، عطر و طعم آن می تواند از چوبی تا شیرین تا گل همراه با رایحه های سبک و میوه ای باشد. وقتی به طور مناسب دم می شود ، معمولاً تلخی آن از چای سیاه کمتر است.تقریباً تمام چای ها (سیاه ، سبز ، سفید و اولانگ) از همان گونه گیاهان می آیند: camellia sinensis یا گیاه چای. تنوع گسترده ای از خواص به نمایش درآمده توسط این نوع چایها از محل رشد گیاه ، زمان برداشت چای و نحوه تیمار و خشک شدن آن پس از برداشت تعیین می شود. برگ چای سفید به طور سنتی در اواسط مارس تا اوایل آوریل در فوجیان برداشت می شودپس از برداشت برگهای چای سفید ، برگها پژمرده شده و بلافاصله پس از برداشت با استفاده از نور آفتاب ، منافذ حرارتی یا محفظه های خشک کننده خشک می شوند. این امر از اکسیداسیون جلوگیری می کند ، طعم و رنگ کمی به چای می بخشد و برخی از مزایای ارزشمند چای مانند آنتی اکسیدان ها را حفظ می کند. ویژگی های چای می تواند بسته به منطقه مبدا آن متفاوت باشد.

فواید چای سفید برای سلامتی

گفته می شود که چای سفید لیستی طولانی از فواید سلامتی دارد و در رژیم غذایی مناسب چای سبز رقیب است. چند مزیت:تقویت سیستم ایمنی بدن،کاهش خطر سرطان روده بزرگ ،کاهش کلسترول و فشار خون ،چای سفید به طور معمول تازه دم و گرم مصرف می شود. به دلیل عطر و طعم لطیف آن ، شیرین کننده ها و شیر به طور معمول اضافه نمی شوند و اغلب آن را به تنهایی یا با یک میان وعده سبک سرو می کنند. استراحت چای صبحگاهی یا بعدازظهر بهترین راه برای قدردانی کامل از این چای گرم ظریف است.

نحوه نوشیدن چای سفید

چای سفید برای حفظ خصوصیات تازه چای باید در دمای نسبتاً پایین دم شود . از آب تمیز و خالص (مقطر) که هنوز در حال جوشیدن نیست استفاده کنید ، در حالت ایده آل 175 تا 190 فارنهایت. توجه داشته باشید که آب با دمای 212 درجه سانتیگراد می جوشد ، بنابراین آب باید گرم باشد اما کاملاً جوش نیاید. بیشتر چای های سفید به مدت یک دقیقه یا حداکثر پنج دقیقه نیاز به شیب دارند. بعضی از ارقام اگر بیش از حد بمانند و به حالت شیب دار درآیند یا با آب بیش از حد گرم دم بکشند ، قابض و تلخ می شوند.مقدار چای مورد نیاز به برگها بستگی دارد - اگر این مخلوط غالبا جوانه های فشرده باشد ، به اندازه یک قاشق چای خوری برای یک فنجان هشت اونس کافی است. اگر چای از برگهای باز و سبک وزن تشکیل شده است ، نزدیک به یک قاشق غذاخوری در هر فنجان استفاده کنید. چای را قبل از افزودن قند یا مواد دیگر بچشید احتمالاً نیازی به آن نخواهد بود.

انواع چای سفید

چند نوع عمده چای سفید برای خرید در مغازه ها و بازارهای آنلاین موجود است. سوزن نقره ای به دلیل داشتن عطر و طعم خالص ، رایحه گل و رنگ طلایی ، با ارزش ترین چای است. گل صد تومانی سفید دیگر چای ممتازی است که دارای طعم شیرین و مغذی است و اغلب به صورت تک ریشه فروخته می شود و در مخلوط استفاده می شود. رنگ ، یک بار خیس خورد ، کمی عمیق تر از سوزن نقره ای است.اما اکنون این نام به سادگی به معنای چای جوان و مرغوب است که در اوج خود چیده شده است.انواع دیگری از اوقات را می توان یافت ، مانند چای سفید دارجیلینگ (در هندوستان رشد می کند ، با ویژگی های بسیار متفاوت) و چای های سفید "ابرو" که بعداً برداشت می شوند و از این رو کیفیت آنها کمی کمتر است.

 

چای سبز برنج قهوه ایGreen Tea

تاریخ ارسال : 1400/01/07

چای سنتی کره ای است که اغلب در تعطیلات جشن کره مورد استفاده قرار میگیرد.

 

چای سبز برنج قهوه ای

چای سبز برنج قهوه ای ، همچنین به عنوان شناخته  Hyunmi Nokcha ،  به عنوان یک نمونه از این شرکت چای کره ای، هانکوک چای . برخلاف Genmaicha سنتی ، Hyunmi Nokcha از Hankook نسبت مساوی چای سبز و برنج تست شده را مخلوط می کند .Genmaicha به طور سنتی نسبت بیشتری به برنج بو داده به برگ چای دارد. در ترکیب هانکوک ، مقدار بیشتری چای سبز به این معنی است که طعم های غنی و گیاهی این دم کرده از آنچه در ژنمایکا ژاپنی نشان می دهد ،  بارزتر است . همچنین ، برنج موجود در این مخلوط به جای اینکه پخته شود ، بو داده و بوجود می آید ، تقریبا کره ای در چای کمک می کند.جکسولچا به عنوان "چای زبان گنجشک" نیز شناخته می شود. تصور می شود که شکل برگ خشک شبیه زبان گنجشک است و این نام به طور کلی برای چای های سبز کره ای اختصاص دارد. از آنجا که این ژاکسولچا در ماه ژوئن برداشت می شود ، دم کرده آن به اندازه ظریف نیست اگر برگ ها در هنگام بهار چیده شوند ، اما عطر و طعم آن جسورتر است و ته رنگ گرم آن برای تکمیل طعم های برنج تست شده ایده آل است.

                                                                  

 

چای سوزنی(잎차 ,Sollip)

تاریخ ارسال : 1400/01/06

چای سوزنی کاج یا چای برگ کاج نوعی چای گیاهی است که از سوزن کاج یا برگ درختان کاج شناخته میشود.

چای سوزنی

Sollip-cha یک چای گیاهی است که بیشتر از برگ و سوزنی کاج قرمز کره ای یا کاج قرمز منچری سوزن های کاج معمولاً در حدود دسامبر برداشت می شوندنوع سوزنی که برای چای خود می گیرید به قصد شما برای نوشیدن بستگی دارد. سوزن های قدیمی غلظت بالاتری از ویتامین C دارند اما طعم آنها تلخ تر است. سوزن های جوان چای شیرین و دلپذیری را برای نوشیدن ساده درست می کنند. می توانید سن سوزن ها را با توجه به رنگ و محل قرارگیری آنها روی شاخه تشخیص دهید. سوزن های جوان تر به طور معمول دارای رنگ سبز روشن تری هستند و در نوک شاخه ها دیده می شوند. سوزن های قدیمی تیره ترند و در پایه شاخه ها دیده می شوند.

فواید چای سوزن

اگر سرفه می کنید ، سوزن کاج می تواند به تولید مثمر ثمر کمک کند. آنها گرفتگی را برطرف می کنند. آنها همچنین از سیستم ایمنی بدن برای انجام کار خود در جهت بازیابی از ویروس ها و عفونت ها پشتیبانی می کنند. کاج سرشار از فلاونوئیدهای آنتی اکسیدان از جمله آنتوسیانین است.یک  مقاله کره ای  درسال 2016نشان داد استفاده از سوزن کاج در چای بهترین راه برای دستیابی به فواید آنتی اکسیدانی سوزن کاج است. برخی دیگر از مزایای سوزن کاج با سایر گونه های مخروطی :ضد درد،ضد باکتری،ضد قارچ،ضد التهاب،ضد میکروبی،آنتی اکسیدان،ضدعفونی کننده،ضد تومور،ضد سرفه،ضد ویروس،معطر،قابض،سم زدایی گردش خون را بهبود می بخشد.چای سوزن کاج یکی از راه های بهره مندی از مزایایی است که درختان مخروطی مخروطی شما ارائه می دهند. چای سوزن کاج سرشار از ویتامین C و سایر آنتی اکسیدان ها است.

 

چای لوتوسLotus Tea

تاریخ ارسال : 1400/01/06

چای لوتوس یکی از قدیمی ترین چای سبز است که با پیروی از روند قدیمی و سنتی تولید می شود. در اینجا ، شکوفه های گل طبیعی برای ایجاد رایحه در چای مفید هستند. نیلوفر آبی را نمادی از خلوص ، زیبایی و خوش شانسی می دانند. .

                         

چای نیلوفر

چای لوتوس در اصل برای پادشاه تو دوک در زمان سلسله نگوین ایجاد شده است. در طول شب ، از آنجا که شهد گل کاملاً کامل بود ، خادمان برای قایقرانی در دریاچه در مکانی که در آن نیلوفر رشد می کرد ، می رفتند.آنها با احتیاط دقیق تمام گلبرگهای شکننده شکوفه را پوست گرفته و همان را با چای سبز پر می کنند. همانطور که گل نزدیک می شد ، گلبرگها به رشته ابریشم یا روبان می چسبیدند تا اطمینان حاصل شود که چای خشک و بی خطر است. در طول صبح ، خادمان هنگام قایقرانی به گلهای نیلوفر آبی برمی گشتند ، گلبرگ ها را با احتیاط باز می کردند و چای سبز را برمی داشتند. هم اکنون ، عطر و بویی کامل و شیرین از گل نیلوفر آبی دارد. آنها دقیقاً در زمان مناسب قبل از تهیه چای برای صبحانه پادشاه برمی گردند.جدا از این واقعیت که پادشاهان از نوشیدن چای نیلوفر لذت می بردند ، مردم در ابتدای سلسله نگوین نوشیدن چای را به عنوان یک هنر در نظر می گرفتند. دیرتر ، این امر عادی شد که در آن هنگام که گلهای نیلوفر آبی شکوفا می شدند ، مردم قایق را به دریاچه و همچنین دریاچه ها در شبهای مهتاب می بردند. آنها چای را در شکوفه قرار می دادند و با کمک رشته یا روبان همان را می بستند. در طول صبح متوجه می شدند که چای پر از رایحه شیرین نیلوفر است. علاوه بر این ، آنها شبنم شب را جمع می کردند. آنها معمولاً شبنم کافی برای افزودن همان قوری را در قوری جمع می کردند. آنها بعد از ساعتهای طولانی خوابیدن ، بعد از ظهر فوق العاده ای را هنگام نوشیدن چای نیلوفر خوش طعم می گذراندند.

فواید چای لوتوس

استرس را برطرف می کند :متعادل سازی خانواده و برنامه شلوغ کاری باعث آسیب به سلامت روان می شود. این به روشی منفی بر سلامت روان تأثیر می گذارد. جدا از این ، فشار اجتماعی و زندگی سخت اقتصادی ممکن است منجر به استرس شود. استرس می تواند منجر به چندین مشکل سلامتی مانند اضافه وزن ، بیماری های مزمن ، مشکلات روحی شود. همچنین منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. چای نیلوفر  به عنوان خواص آرام بخشی شناخته شده است که باعث ایجاد آرامش و تسکین استرس می شود معروف است که این چای دارای اثرات آرام بخشی است که باعث کاهش شرایط مختلف مرتبط با استرس می شود.تنظیم فشار خون:پتاسیم به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر در چای در نظر گرفته می شود که به بدن در حفظ سطح سالم قند کمک می کند.عوامل گسترده ای وجود دارد که ممکن است منجر به افزایش قند خون میشود.نها شامل کلسترول بالا ، وزن اضافی بدن و عوامل مختلف ارثی هستند. فشار خون بالا می تواند منجر به چندین بیماری مانند خستگی ، کاهش ناگهانی وزن ، افزایش دفعات ادرار ، تشنگی مداوم شود. چای نیلوفر آبی مانع جذب چربی هایی می شود که منجر به فشار خون می شوند. نوشیدن چای نیلوفر به طور منظم به شل شدن رگ های خونی کمک می کند که به نوبه خود به تنظیم فشار خون کمک می کند.خواص ضد التهابی:مردم به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند دوست دارند این چای را مصرف کنند. بنابراین ، برای افرادی که از بیماری هایی مانند درد ، قرمزی و تورم همراه با آرتروز و بیماری های التهابی مرتبط رنج می برند ، یک انتخاب مناسب محسوب می شود. خواص ضد التهابی چای لوتوس از دانه های آن حاوی پلی ساکارید است که به کاهش التهاب کمک کرده است.منبع غنی شده ویتامین C:ویتامین C به عنوان یک ویتامین حیاتی مورد نیاز بدن در نظر گرفته می شود. وجود مقدار مناسب ویتامین در بدن در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید خواهد بود. علاوه بر این ، در مبارزه با سرما مفید است. این کمک می کند تا در ایجاد خلق و خوی. این چای 75٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تشکیل می دهد. بنابراین ، در نظر گرفته می شود که بهترین مکمل برای رژیم غذایی است.

 

 

چای جو(보리차 | boricha)

تاریخ ارسال : 1400/01/06

چای جو یک نوشیدنی محبوب در کره ، ژاپن و چین است که به فواید سلامتی از جمله کاهش وزن ، تنظیم قند خون و غیره است.

چای جو

چای جو کره ای یا چای جو برشته گفته می شود.نوشیدنی سرد و گرم در آسیا است. در کره این نوشیدنی بوریکا (بوری به معنی جو و چا به معنای چای) نامیده می شود. در ژاپن به این نوشیدنی موگیچا و در چین به نوشیدنی دامای چا یا مای چا گفته می شود.ماده اصلی موجود در چای جوالبته جو بوداده است. جو یک غله کامل است که در سراسر جهان کاشته می شود. جو به دلیل داشتن فیبر زیاد و طعم ملایم در بین افراد سالم مصرف می کند . استفاده از این دانه در دستور العمل ها آسان است و برای تولید نان ، غلات استفاده می شود ، همچنین تخمیر می شود و در تولید برخی از نوشیدنی های الکلی مانند آبجو و نوشیدنی های مقطر استفاده می شود.عطر و طعم چای جو اغلب به عنوان سبک و مغزدار توصیف می شود. با این حال ، برخی از سازندگان چای کره ای ذرت بو داده را در دستور کار خود برای تقویت شیرینی قرار می دهند.

مزایای چای جو

تسکین درد معده،کاهش اختلالات خواب و سایر مشکلات مربوط به خواب،کاهش یبوست،درمان سرماخوردگی،جلوگیری از پوسیدگی دندان،به عنوان یک رقیق کننده خون عمل می کند،بهبود کاهش وزن ،کاهش کلسترول.تحقیقات بسیار کمی در مورد چای جو انجام شده است که این ادعاهای بهداشتی را تأیید کند. علاوه بر این ، بسیاری از مزایای ذکر شده (به ویژه آنهایی که به سلامت گوارش و کاهش وزن مربوط می شوند) بر اساس مزایای جو به عنوان یک غلات کامل برای سلامتی است.جو پر از فیبر است و می تواند نظم را بهبود بخشد و به رژیم های غذایی کمک کند تا احساس سیری بیشتری داشته باشند و کمتر غذا بخورند. اما این فواید خوردن فیبراز خوردن غلات کامل جو حاصل می شود.

طرز تهیه چای جو

حدود دو قاشق غذاخوری جو بو داده را به یک قابلمه متوسط ​​(هشت فنجان) آب اضافه کنید و بگذارید تا جوش بیاید.حرارت را کم کنید تا آرام بجوشد و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بسته به سلیقه شما بپزد. آن را از روی حرارت برداشته و بگذارید تا خنک شود.چای جو را دوباره گرم کنید تا به عنوان یک نوشیدنی گرم چای سرو شود یا آب جو را در یخچال قرار دهید و به صورت سرد سرو کنید. و برای عطر و طعم بیشتر ، مقدار کمی لیمو یا شیرین کننده (مانند عسل یا شکر) به چای اضافه می کنند. ادویه هایی مانند هل را می توان به نوشیدنی گرم یا سرد نیز اضافه کرد.

                      


صفحه 2 از 4