چای سفیدWhite Tea

تاریخ ارسال : 1400/01/07

چای سفید نوعی چای است که طعم لطیف دارد و به طور طبیعی کافئین کمی دارد. در ابتدای فصل برداشت می شود و از جوانه ها و برگ های جدید تشکیل شده است. چای سفید نام خود را از فاز سفید برگ های جوان گرفته است که به محافظت از رشد جدید گیاه چای در برابر حشرات کمک می کند. از آنجا که هر ساله برای مدت کوتاهی دست برداشت می شود، گرانترین چای سفید نسبت به سایر چایها است.

                      

 

چای سفید

چای سفید از برگهای چای جوان و بهاری تشکیل شده است که به طور سنتی در استان فوجیان چین رشد می کنند. این چای خشک به دلیل برگها و جوانه های پژمرده کوچک که کمی مبهم به نظر می رسند ، معروف است. هنگام دم کشیدن ، به طور معمول رنگ آن طلای کمرنگ و رایحه ای گل است. بسته به نوع چای سفید ، عطر و طعم آن می تواند از چوبی تا شیرین تا گل همراه با رایحه های سبک و میوه ای باشد. وقتی به طور مناسب دم می شود ، معمولاً تلخی آن از چای سیاه کمتر است.تقریباً تمام چای ها (سیاه ، سبز ، سفید و اولانگ) از همان گونه گیاهان می آیند: camellia sinensis یا گیاه چای. تنوع گسترده ای از خواص به نمایش درآمده توسط این نوع چایها از محل رشد گیاه ، زمان برداشت چای و نحوه تیمار و خشک شدن آن پس از برداشت تعیین می شود. برگ چای سفید به طور سنتی در اواسط مارس تا اوایل آوریل در فوجیان برداشت می شودپس از برداشت برگهای چای سفید ، برگها پژمرده شده و بلافاصله پس از برداشت با استفاده از نور آفتاب ، منافذ حرارتی یا محفظه های خشک کننده خشک می شوند. این امر از اکسیداسیون جلوگیری می کند ، طعم و رنگ کمی به چای می بخشد و برخی از مزایای ارزشمند چای مانند آنتی اکسیدان ها را حفظ می کند. ویژگی های چای می تواند بسته به منطقه مبدا آن متفاوت باشد.

فواید چای سفید برای سلامتی

گفته می شود که چای سفید لیستی طولانی از فواید سلامتی دارد و در رژیم غذایی مناسب چای سبز رقیب است. چند مزیت:تقویت سیستم ایمنی بدن،کاهش خطر سرطان روده بزرگ ،کاهش کلسترول و فشار خون ،چای سفید به طور معمول تازه دم و گرم مصرف می شود. به دلیل عطر و طعم لطیف آن ، شیرین کننده ها و شیر به طور معمول اضافه نمی شوند و اغلب آن را به تنهایی یا با یک میان وعده سبک سرو می کنند. استراحت چای صبحگاهی یا بعدازظهر بهترین راه برای قدردانی کامل از این چای گرم ظریف است.

نحوه نوشیدن چای سفید

چای سفید برای حفظ خصوصیات تازه چای باید در دمای نسبتاً پایین دم شود . از آب تمیز و خالص (مقطر) که هنوز در حال جوشیدن نیست استفاده کنید ، در حالت ایده آل 175 تا 190 فارنهایت. توجه داشته باشید که آب با دمای 212 درجه سانتیگراد می جوشد ، بنابراین آب باید گرم باشد اما کاملاً جوش نیاید. بیشتر چای های سفید به مدت یک دقیقه یا حداکثر پنج دقیقه نیاز به شیب دارند. بعضی از ارقام اگر بیش از حد بمانند و به حالت شیب دار درآیند یا با آب بیش از حد گرم دم بکشند ، قابض و تلخ می شوند.مقدار چای مورد نیاز به برگها بستگی دارد - اگر این مخلوط غالبا جوانه های فشرده باشد ، به اندازه یک قاشق چای خوری برای یک فنجان هشت اونس کافی است. اگر چای از برگهای باز و سبک وزن تشکیل شده است ، نزدیک به یک قاشق غذاخوری در هر فنجان استفاده کنید. چای را قبل از افزودن قند یا مواد دیگر بچشید احتمالاً نیازی به آن نخواهد بود.

انواع چای سفید

چند نوع عمده چای سفید برای خرید در مغازه ها و بازارهای آنلاین موجود است. سوزن نقره ای به دلیل داشتن عطر و طعم خالص ، رایحه گل و رنگ طلایی ، با ارزش ترین چای است. گل صد تومانی سفید دیگر چای ممتازی است که دارای طعم شیرین و مغذی است و اغلب به صورت تک ریشه فروخته می شود و در مخلوط استفاده می شود. رنگ ، یک بار خیس خورد ، کمی عمیق تر از سوزن نقره ای است.اما اکنون این نام به سادگی به معنای چای جوان و مرغوب است که در اوج خود چیده شده است.انواع دیگری از اوقات را می توان یافت ، مانند چای سفید دارجیلینگ (در هندوستان رشد می کند ، با ویژگی های بسیار متفاوت) و چای های سفید "ابرو" که بعداً برداشت می شوند و از این رو کیفیت آنها کمی کمتر است.