چای لوتوسLotus Tea

تاریخ ارسال : 1400/01/06

چای لوتوس یکی از قدیمی ترین چای سبز است که با پیروی از روند قدیمی و سنتی تولید می شود. در اینجا ، شکوفه های گل طبیعی برای ایجاد رایحه در چای مفید هستند. نیلوفر آبی را نمادی از خلوص ، زیبایی و خوش شانسی می دانند. .

                         

چای نیلوفر

چای لوتوس در اصل برای پادشاه تو دوک در زمان سلسله نگوین ایجاد شده است. در طول شب ، از آنجا که شهد گل کاملاً کامل بود ، خادمان برای قایقرانی در دریاچه در مکانی که در آن نیلوفر رشد می کرد ، می رفتند.آنها با احتیاط دقیق تمام گلبرگهای شکننده شکوفه را پوست گرفته و همان را با چای سبز پر می کنند. همانطور که گل نزدیک می شد ، گلبرگها به رشته ابریشم یا روبان می چسبیدند تا اطمینان حاصل شود که چای خشک و بی خطر است. در طول صبح ، خادمان هنگام قایقرانی به گلهای نیلوفر آبی برمی گشتند ، گلبرگ ها را با احتیاط باز می کردند و چای سبز را برمی داشتند. هم اکنون ، عطر و بویی کامل و شیرین از گل نیلوفر آبی دارد. آنها دقیقاً در زمان مناسب قبل از تهیه چای برای صبحانه پادشاه برمی گردند.جدا از این واقعیت که پادشاهان از نوشیدن چای نیلوفر لذت می بردند ، مردم در ابتدای سلسله نگوین نوشیدن چای را به عنوان یک هنر در نظر می گرفتند. دیرتر ، این امر عادی شد که در آن هنگام که گلهای نیلوفر آبی شکوفا می شدند ، مردم قایق را به دریاچه و همچنین دریاچه ها در شبهای مهتاب می بردند. آنها چای را در شکوفه قرار می دادند و با کمک رشته یا روبان همان را می بستند. در طول صبح متوجه می شدند که چای پر از رایحه شیرین نیلوفر است. علاوه بر این ، آنها شبنم شب را جمع می کردند. آنها معمولاً شبنم کافی برای افزودن همان قوری را در قوری جمع می کردند. آنها بعد از ساعتهای طولانی خوابیدن ، بعد از ظهر فوق العاده ای را هنگام نوشیدن چای نیلوفر خوش طعم می گذراندند.

فواید چای لوتوس

استرس را برطرف می کند :متعادل سازی خانواده و برنامه شلوغ کاری باعث آسیب به سلامت روان می شود. این به روشی منفی بر سلامت روان تأثیر می گذارد. جدا از این ، فشار اجتماعی و زندگی سخت اقتصادی ممکن است منجر به استرس شود. استرس می تواند منجر به چندین مشکل سلامتی مانند اضافه وزن ، بیماری های مزمن ، مشکلات روحی شود. همچنین منجر به تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود. چای نیلوفر  به عنوان خواص آرام بخشی شناخته شده است که باعث ایجاد آرامش و تسکین استرس می شود معروف است که این چای دارای اثرات آرام بخشی است که باعث کاهش شرایط مختلف مرتبط با استرس می شود.تنظیم فشار خون:پتاسیم به عنوان یک عنصر جدایی ناپذیر در چای در نظر گرفته می شود که به بدن در حفظ سطح سالم قند کمک می کند.عوامل گسترده ای وجود دارد که ممکن است منجر به افزایش قند خون میشود.نها شامل کلسترول بالا ، وزن اضافی بدن و عوامل مختلف ارثی هستند. فشار خون بالا می تواند منجر به چندین بیماری مانند خستگی ، کاهش ناگهانی وزن ، افزایش دفعات ادرار ، تشنگی مداوم شود. چای نیلوفر آبی مانع جذب چربی هایی می شود که منجر به فشار خون می شوند. نوشیدن چای نیلوفر به طور منظم به شل شدن رگ های خونی کمک می کند که به نوبه خود به تنظیم فشار خون کمک می کند.خواص ضد التهابی:مردم به دلیل خاصیت ضد التهابی که دارند دوست دارند این چای را مصرف کنند. بنابراین ، برای افرادی که از بیماری هایی مانند درد ، قرمزی و تورم همراه با آرتروز و بیماری های التهابی مرتبط رنج می برند ، یک انتخاب مناسب محسوب می شود. خواص ضد التهابی چای لوتوس از دانه های آن حاوی پلی ساکارید است که به کاهش التهاب کمک کرده است.منبع غنی شده ویتامین C:ویتامین C به عنوان یک ویتامین حیاتی مورد نیاز بدن در نظر گرفته می شود. وجود مقدار مناسب ویتامین در بدن در تقویت سیستم ایمنی بدن مفید خواهد بود. علاوه بر این ، در مبارزه با سرما مفید است. این کمک می کند تا در ایجاد خلق و خوی. این چای 75٪ مقدار توصیه شده روزانه ویتامین C را تشکیل می دهد. بنابراین ، در نظر گرفته می شود که بهترین مکمل برای رژیم غذایی است.