سوجو سنتی

تاریخ ارسال : 1400/01/03

نحوه ساختن سوجو سنتی

ویژگی های سوجو سنتی
سوجو سنتی در سئول و استان گیونگی ظرافت و منحصر به فرد بودن را بازگو می کند. به دلیل موقعیت جغرافیایی ، کارخانه های تولید آبجو از سئول و استان گیونگی نوشیدنی های خود را مستقیماً به خانواده سلطنتی نجیب اهدا کردند. بنابراین ، کیفیت سوجو برای تولیدکنندگان موثر بود و در نتیجه دسترسی محدود به مردم عادی را در پی داشت. اشراف با پایبندی به ارزشها ، آرزوی نگاه و صرف رایحه های سوجو را داشتند. مشهورترین نمونه ها samhae-soju و hyangonju سئول و namhansansung- soju و munbaeju استان گیونگی است. نامگذاری samhae-sojuحق داشت زیرا samhae به زبان کره ای به معنای 3 سال است و حتی پادشاه چوسون نیز در هر 3 سال یک بار آن را تهیه کند ، و این بیانگر روشن بودن آن است. همچنین ، hyangonju به دلیل اهداment خود به پادشاه و دیوان سالار وفادار مشهور بود. Namhansansung-soju و munbaeju هر دو به دلیل استفاده از مواد معمولی معروف هستند. برورز از namhansansung-سوجو دانه به نوعی اب نبات آب پز کردن و برای munbaeju، گلابی شیرینی کمی استفاده شده است. همه اینها با رنگ شفاف و رایحه های ظریف ماش و گندم مخلوط شده مشخص می شوند.
                      از چپ به راست ، سوجو سنتی سئول و استان Gyeonggi: samhae-soju ، hyangonju ، namhansansung-soju ، munbaeju
 
محصولات سنتی سوجو در استان چونگچئونگ با درصد الکل با خاصیت ضد عفونی بودن طعم داده می شوند. به منظور پوشاندن تلخی الکل ، تولید کنندگان آب گلهای همه چیز را به سوجو اضافه کردند. نمایندگان Yeonyupju از Asan ، sogokju از Hansan ، Baekilju از منطقه Gyeryong ، و dugyeonju از Myuncheon هستند. از ترکیبات گلدار می توان به برگهای نیلوفر آبی در یونیوپو ، برگهای آزالیا در دوگیونجو و ساقه های گل داودی در بائکیلجو اشاره کرد . همچنین ، sogokjuهانسان به دلیل طعم شیرین آن که توسط تافی غنی شده از کندوهای زنبور عسل ایجاد شده است ، نام آن سوجو فلوج ( anjungbangui-sul ) است.
                                
                                        از چپ به راست ، سوجو سنتی استان چونگچئونگ: yeonyupju ، dugyeonju ، baekilju ، sogokju
 
علاوه بر این ، آبجوسازان استان جیولا سوجو سنتی با رنگ و طعم استثنایی تولید می کنند. Yigangju از منطقه جئونجو از مواد مختلفی مانند گلابی ، دارچین و عسل استفاده می کند تا تعادل تلخ و شیرین سوجو را متعادل کند. به دلیل رنگهای متضاد مواد تشکیل دهنده ، yigangju با رنگ زرد منحصر به فرد خود چشم نوشندگان را جلب می کند. همچنین ، hongju Jindo گیاهان دارویی به نام jincho را اضافه می کند تا قرمز الکل را لکه دار کند و استفاده از جو به جای گندم طعم متمایز و عمیقی ایجاد می کند.
          
                                                                          سوجو سنتی استان جیولا : yogangju وhongju

سرانجام ، استان Gyeongsang از برجسته بودن سوژ سنتی خود برخوردار است. مشهورترین سوجو سنتی از بین همه ، آندونگ سوجو است که توسط یک خانواده برجسته تاریخی - خانواده کیم منطقه آندونگ - تهیه می شود و دستورالعمل منحصر به فرد خود را دارد. فرآیندهای تخمیر و فیلتر کردن که بیش از هر الکل دیگری در کره طول می کشد ، طعم بی پایه سوجو را افزایش می دهد. Andong-soju دارای درصد زیادی الکل ، 45٪ است که تعداد مشتاقان فراتر از استان Gyeongsang را جمع کرده است. علاوه بر این ، gyodongbupjuمنطقه Gyeongju توسط خانواده برجسته دیگری از کره - خانواده Choi از منطقه Gyeongju - تولید می شود. این نوع سوجو به دلیل پیچیدگی و روند تقطیر 100 روزه معروف است. همچنین آداب و رسوم نوشیدنی که به طور عمده برای gyodongbupju طراحی شده است به دلیل دنباله پیچیده آن مشهور است که مردم را مجذوب آن می کند.
نحوه ساختن سوجو سنتی و فرآیند تولید
گرچه مواد تشکیل دهنده محصول نهایی ممکن است متفاوت باشد ، روند ساخت سوجو به طور کلی باقی می ماند ، روش سنتی ساخت سوجو از نسل به بعد منتقل شده است ، از زمان های بسیار قدیم این فرآیند توسط زنان انجام می شده است .مراقبت های اضافی از مراحل اولیه تا زمان آماده شدن برای بطری.
 
 
       آنزیم تخمیر مبتنی بر گندم پودر شده ( نوروک ) تا زمان دستیابی به سازگاری مناسب با آب مخلوط می شود.

        مخلوط گندم و آب درون قالب قرار می گیرد و به طور مساوی پخش می شود.

        سپس مخلوط را به آرامی کوبیده و به دیسک ضخیمی تبدیل می شود.

        اکنون مخلوط گندم کیک مانند برای خشک شدن ، پیر شدن و تخمیر باقی مانده است.

                                 

  پس از گذشت 3 هفته از پیری و تخمیر ، دیسک سخت مانند سنگ است و در هاون پودر می شود.دسته بزرگی از برنج سفید بخارپز شده و اجازه دهید تا در دمای مناسب خنک شود(اگر برنج خیلی گرم ، سوجو مزه ترش می دهد).وقتی برنج آماده شد ، سپس با گندم پودر شده ترکیب شده و آب می دهید تا له ای تولید شود. سپس مخلوط را برای تخمیر 12 روز دیگر می گذارند.

                

 سپس این مخلوط برای تقطیر آماده شده ، در Sojugori قرار می گیرد و می گذارد تا بجوشد و شکافها را با خمیر آرد مهر و موم می کند تا از بخار خارج نشود ، تا زمانی که محصول نهایی تولید شود.